Kakitangan

Dah Dapat, Tapi.....

Assalamualaikum :)


 

*click untuk besarkan penglihatan*

alhamdulilah..aku dapat jugak apa yang aku mintak..
BACHELOR OF ENGINEERING TECHNOLOGY (HONS) IN NETWORKING SYSTEMS..
*kasi besar sikit..hehe*
aku pun tak tau la nak p ke tak..
duk dalam persimpangan dilema nie..
*waa..dah macam lagu Nora la plak*
aku memang nak sangat sambung study..
tapi rasa macam cepat ja nak p UNIKL nie..
aku ada mintk U jugak..
bulan 9 baru tau dapat ke tak..
yang UNIKL nie, aku dah dapat, masuk bulan 7 nie..
kalau aku tolak UNIKL nie,
tengok tengok U pun aku tak dapat..
silap silap tahun depan baru aku dapat sambung study balik..
bukan aku tak yakin kat diri aku nie..
tapi banyak kan persaingan kat luar sana..
bukan aku sorang ja yang apply nak masuk U..
harap harap betul la apa yang aku buat nie..
 ampa suma doakan yang terbaik untuk aku k..

p/s seorang lecturer kepada anak muridnya :

sebenarnya saya lbh prefer kamu pi unikl...not because i'm from there...
tp klu kamu ke unikl, means kamu dpt hands on...
sana more to technical skills...tak rugi...sbb slalu dlm industri, 
org akan select people yg ada technical skills.there is a different knowledge
between engineer yg grads under technical field dgn engineer biasa. 
local IPT, i'm not sure..tp rasanya dorang bnyk teori compare
to hands on...mmg byr mahal skit kat unikl, tp insyaAllah,
berbaloi..cuma jgn main2..concentrate. Go to unikl...all medium is in english, 
but don't worry, i believed that
you can do it...the lecturer there have great technical skills.sbb most of them 
previously working working with industry. grab all the knowledge
that you can learn from them! 


nota ringkas : 

 thanks kepada lecturer berkenaan sebab dah buat saya rasa lega sikit..
 to mak ayah, thanks sebab sentiasa sokong apa saja yang terbaik
untuk anak tersayang anda berdua nie.. 
insyaAllah, adik akan balas balik segala jasa mak ayah terhadap
adik selama nie..
to my sis, andalah guru yang terbaik buat saya..
to my chenta, tunggu saya tau..4 tahun tue kejap ja kan..
pejam celik pejam celik dah 4 tahun kan..
.. ily ..

2 comments:

  1. rugi kalo lpskn peluang ni..
    jgn nt jdk yg kite kendong xb'ciciran.. yg dikejar xdpt..
    =)

    ReplyDelete
  2. tue la kan..
    kalau boleh, tak mau la jadi macam tue..

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
Jemput la komen sebab komen anda semua sangat la berharga :)