Kakitangan

Tabah Seperti Siti Hajar

Assalamualaikum :))

Dapat kah aku jadi tabah seperti ummi Nabi Ismail, Siti Hajar yang
mengendong bayinya yang masih merah...
mencari air penghilang dahaga di terik panas padang pasir...
ditinggalkan suami akur tanpa bantah...
pengharapannya hanya pada Allah...

Macam aku jugak la...
aku pun mengharapkan pengharapan dari Allah...
pengharapan agar cinta aku kali nie berkekalan...
bukan aku nak desperate nak bercinta tapi aku tak mau jadi macam dulu...
bukan aku nak mintak benda yang dulu tue berulang lagi...
cuma aku takut aku tak boleh jadi setabah yang dulu...

Sedih la plak kan entry aku kali nie...
bukan nya aku ada masalah dengan chenta hati aku...
cuma kadang kadang teringat kisah cinta aku yang dulu...
aku berharap sangat, kisah cinta aku kali nie tak jadi
macam kisah cinta aku yang dulu...

Kawan aku pernah kata kat aku,
aku dapat atasi masalah yang tak semua orang duga...
aku tabah,
walaupun pedih nak terima, aku kena redha...
semua berlaku mesti ada sebab, sebab nak duga kita kuat ke tak
nak hadapi..

Aku pun tak tau macam mana aku boleh jadi setabah tue...
Alhamdulilah sebab aku tak buat benda yang boleh
memudaratkan diri aku sendiri...
Terima kasih encik chenta hati sebab selalu berada di waktu susah dan senang saya...
Harap sangat awak selalu bersama saya untuk selamanya...


p/s :
rindu kat bff (egie & shira)..ampa rindu aku tak??

2 comments:

Assalamualaikum..
Jemput la komen sebab komen anda semua sangat la berharga :)