Kakitangan

Salam Takziah

Assalamualaikum :))


Innalillahi wainna ilaihirojiuun...
Salam takziah buat sahabat baik aku...


Awal pagi semalam, aku dikejutkan dengan kematian salah
seorang kawan aku yang juga merupakan
teman lelaki kepada sahabat baik aku...
Ya Allah, aku seakan tak percaya,
terasa seperti aku bermimpi...
Selepas aku dapat kepastian dari kawan baik aku tue,
aku percaya yang arwah memang dah tak ada...


Rasanya tak perlu la aku sebutkan nama kawan baik aku tue...
Sebab aku tak mau dia sedih...
Maaf sebab aku buat entry nie...
Cuma aku rasa, nie jalan terbaik untuk aku luahkan apa yang aku rasa...


First, aku harap hang tabah hadapi dugaan nie...
Aku tau, tak mudah untuk hang hadapi dugaan nie,
tapi, aku tau hang kuat kan...
Second, anggap ja ada hikmah disebalik semua yang
berlaku...
Allah lebih sayangkan dia...Allah tau apa yang telah di aturkan Nya...
Kalau hang rindu dia, selalu doa untuk dia,
sedekahkan Al-Fatihah untuk dia...
Macam hang pernah kata kat aku dulu kan,
kalau kita ingat kat orang tue,
kita kena berdoa untuk dia...
Tak mau sedih sedih, kesian arwah kat sana kan...
Dia pun mesti sedih kan kalau dia tau hang duk
bersedih untuk dia...
InsyaAllah, dia tunggu hang kat sana...
Cinta ampa mungkin tak bersatu kat dunia,
tapi InsyaAllah, cinta ampa akan bersatu di Akhirat kelak...
Last, benda yang paling aku terkilan sangat sangat,
aku tak ada untuk hang bila hang ada 
masalah macam nie...
Aku kan tak da kat sana, aku harap hang faham...
Tapi tak pa, walau aku jauh sekali pun,
aku nak hang tau, aku sentiasa ada untuk hang...


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..
Jemput la komen sebab komen anda semua sangat la berharga :)