Kakitangan

Dugaan

Ya Allah,
dugaan apa lg yang harus aku hadapi nie
sesungguhnya aku dah tak kuat nk berhadapan dengan semua nie
Ya Allah,
kau bantu lah hambu Mu yang lemah ini
Aku kah yang berSALAH??
Tp,
mengapa? kenapa? bagaimana?
Terlalu banyak kan persoalan
sehingga kan aku sendiri tak tahu apa jawapan nya
Mungkin ini dugaan dari Allah
DIA nk uji manusia yang bernama NUR ADILAH
Tp,
mengapa AKU???
Semua ini disebabkan oleh
CINTA LAMA

AWAK,
cukup cukup la awak seksa saya
saya tak minta apa apa dari awak
cukup lah awak lupakan saya, jangan ganggu saya lagi
cuba awak cermin diri awak
awak dah KAWIN !!!
diulangi sekali lagi
dah KAWIN !!!
saya minta sangat sangat
awak terima lah kenyataan itu
awak yang pilih, awak yang tentukan
bukan saya !!!
time awak tengah berbunga bunga dengan dia, ada awak ingat saya tak
sanggup awak buang saya dari hidup awak semata mata kerana dia
tapi sekarang,
kenapa awak mesti cari saya lagi
tolong lepaskan saya, biar saya tentukan hidup saya sendiri
kita dah tak boleh macam dulu lagi
awak dah ada isteri, dah ada tanggungjawab
saya tak nak di tuduh merosak kan rumah tangga awak 
awk, please go on ja dengan apa yang dah berlaku nie
maybe ada hikmah di sebalik semua ini
biar saya dengan hidup saya
saya berhak berkawan, bercouple, bermusuh ja
dengan sapa sapa yang saya mahu
awak dah tak ada hak ambil tahu tentang saya
awak jugak tak perlu nak marah marah kalau saya rapat dengan mana mana lelaki
dah cukup baik kan saya tak porak peranda hidup awak
sebab saya tahu, awak akan bahagia dengan dia
dia boleh jaga awak, kalau tak kenapa dia sanggup buat macam macam untuk dapatkan awak
terkejut jugak bila dapat tahu yang awak dah kawin
mana tak nya,
angin tak da, ribut tak da,
tup tup
awak da kawin
JADI,
awak tak perlu la nak terkejut or marah marah nak meroyan bila dapat tahu saya dah ada orang lain
saya berhak kan???
ada saya marah meroyan tak bila dapat tahu yang awak dah kawin
saya cool ja kan
benda dah jadi, nak u-turn balik pun dah terlambat kan
saya dah adil dengan awak,
saya dah bagi awak bahagia, hati kecil saya nie sikit tak terniat nak runtuh kan rumah tangga awak
saya minta, awak juga adil pada saya
biar saya bahagia, biar saya pilih sapa saja yang saya mahu
saya sikit tak simpan dendam pada awak 
bukan jugak nak aib kan awak
cuma nak awak tahu
yang saya dah tak boleh terima awak
dalam apa jua keadaan sekali pun
saya dah kuburkan cinta kita itu
biar saya bina hidup baru saya 
TOLONG LUPAKAN SAYA !!!


p/s : aku mohon pertolongan Mu Ya Allah...bimbinglah aku di setiap langkahku 
kerana aku insan yang lemah...yang sentiasa mahukan bimbingan daripada Mu setiap
masa....

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..
Jemput la komen sebab komen anda semua sangat la berharga :)