Kakitangan

Cuti Bakal Habis

Assalamualaikum :)


Cuti semester aku bakal melabuhkan tirainya.
Dah sebulan lebih aku cuti, rasa macam baru cuti semalam ja.
Nak sambung cuti lagi boleh tak :p
Tak bersedia lagi nak masuk semester baru,
mana tak nya, 
masih kecewa dengan result semester lepas.
Actually, result aku tak la teruk sangat,
tak kena repeat paper pun tapi masalahnya
tak sampai dengan apa yang aku target.
It's ok la kan, past is past.
Apa yang penting, aku kena lebih berusaha untuk semester 
yang akan datang nie.


Cuti semester kali nie aku catat sejarah sebab tak keja.
Selalunya, setiap kali aku cuti semester mesti aku keja.
Bukan apa, nak duk rehat kat rumah lak.
Nak habiskan masa dengan mak ayah.
Nak keluar merayau pun kawan-kawan tak da,
diaorg suma tak cuti lagi.
Aku keluar dengan chenta hati aku ja la,
seminggu tue sampai 2 3 kali dia mai jumpa aku.
Thanks yer sayang.


Minggu lepas bos tempat keja lama aku call,
dia nak suh aku p keja sat.
Dia kata tak ada orang keja, tambah-tambah nak bukak sekolah plak kan,
memang kalut.
Ingat macam nak ja p keja,
boleh dapat duit jugak kan.
Tak banyak, sikit pun jadi la kan.
Lepas jugak nak beli barang-barang nak balik asrama nanti.
Malas nak susahkan mak.
Mak dah tolong bayar yuran, 200 plak tue.
Yuran asrama 600 plak, memang nak pakai banyak duit kan.
Pinjaman pun aku tak dapat lagi.
Dah sah-sah kena guna duit sendiri dulu kan.
Kadang-kadang tue rasa kesian sangat kat mak,
even aku dua beradik ja.
Nasib la kakak pun dah keja, kalau kak still study lagi,
lagi lagi la aku kesian kat mak.
Kadang-kadang sampai satu tahap, aku rasa nak berhenti study,
sebab nak keja, nak cari duit, dah tak mau susahkan mak.


Mak.! Ayah.!
InsyaAllah, adik janji akan belajar sungguh-sungguh.
Nanti bila adik dah berjaya, adik nak senangkan mak ayah.
Adik dah tak mau tengok mak ayah susah-susah keja lagi.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..
Jemput la komen sebab komen anda semua sangat la berharga :)