Kakitangan

Welcome 2013

Assalamualaikum :)


Pejam celik pejam celik dah nak masuk tahun baru 2013. Rasa cepat ja masa berlalu. Umur pun makin meningkat. Ok, sangat gerun bila bercakap pasal umur. Sensitif ok! Mana tak nya, tengok ramai kawan-kawan ramai yang dah berkahwin, bertunang. Bila tengok diri sendiri, tak nampak lagi tanda-tanda nak ke arah tue. Orang cakap 23 tahun tue kira muda lagi la, tak payah nak fikir sangat la pasal nak kahwin-kahwin tue. Tapi bila tengok kawan-kawan yang ramai dah berkahwin, tetiba rasa diri dah tua. Maybe sekarang trend kot kahwin awal kan. Nak tergelak bila teringat bff aku pernah kata, jeles ja bila tengok pasangan suami isteri muda yang keluar jalan-jalan time weekend. Kan best kalau kita pun macam tue. Senyum ja bila dia cakap macam tue, tapi dalam hati punya la berbunga nak kan macam tue. Ok *gatal. InsyaAllah, one day kita pun akan jadi macam tue. 

Macam mana tahun 2012 bagi korang semua? Dah capai ka semua azam yang korang impikan dulu? Kalau mana-mana azam yang belum capai tue, bring forward la ke tahun 2013 lak kan. Mana tau kan, maybe 2013
lebih baik dari 2012 kan, InsyaAllah :) Kalau nak cerita pasal azam, as usual, nak terus berjaya dalam hidup,
nak habiskan degree, cari kerja, balas segala jasa mak ayah & last but not least nak K.A.H.W.I.N :D

Kalau boleh, dah tak mau ingat apa yang jadi time 2012. Banyak yang duka dari suka. Untuk 2 tahun yang dah berlalu, aku masih tak dapat lupakan kenangan "Pelamin Anganku Musnah" tue. Bukan aku tak redha dengan apa yang berlaku, tapi ntah. Apa pun, semoga "awak" terus bahagia. Aku harap one day aku dapat someone yang macam dia, yang selalu faham aku *kesat air mata.

Sebab kan kenangan tue, aku dah buat salah dalam hidup aku. Maybe aku tak patut cakap macam tue, tapi yes! sebab kenangan tue la, aku terlalu percayakan orang. Aku terlalu terburu-buru buat keputusan disebabkan aku tak dapat terima apa yang dah terjadi. Untuk awak, thanks sebab hadir dalam hidup saya, sudi tolong waktu saya susah tapi maaf! walau apa pun yang terjadi, saya dah tak boleh nak terima awak lagi. Harap awak dapat settlekan apa yang awak dah pinjam, saya cuma tak mau awak dapat susah bila kat "sana" nanti, waktu tue saya dah tak dapat nak tolong awak. Apa pun, percayalah saya tak benci awak tapi bagi saya, awak tak dak rasa tanggungjawab.

Bagi aku tahun 2012, terlalu membebankan sampai kadang-kadang rasa nak ja tinggal tahun 2012 & lompat terus ke tahun 2013. Tapi aku tau, aku tak dak kuasa nak buat semua tue. Maybe ALLAH nak uji aku, nak tengok macam mana aku nak hadapi segala ujian yang DIA uji pada aku. Dengan apa yang dah jadi, dengan apa yang aku dah lalui, aku percaya, aku mampu untuk hadapi semua nie. Thanks jugak pada kawan-kawan yang selalu berada di sisi aku time susah, ampa semua tak pernah jemu dengar masalah aku. Aku sayang ampa semua, aku doakan hidup ampa diberkati olehNYA selalu.

Wajah Kesayangan Hamba : -)







No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..
Jemput la komen sebab komen anda semua sangat la berharga :)